.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جولان مافیای چای در بازار بی‌تدبیری مسئولان

عضو شورای مرکزی اصولگرایان گیلان با انتقاد از پرداخت نشدن مطالبات چای‌کاران، آنها را در آستانه نابودی دانست و گفت: مافیای چای در بی‌تدبیری مسئولان جولان می‌دهد.

به گزارش شمال نیوز نظرعلی علیزاده امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به امرار معاش بیش از 50 هزار خانوار چای‌کار گیلانی، اظهار کرد: با وجود فوریت رئیس جمهور در پرداخت مطالبات چای‌کاران، شاهد پرداخت نشدن مطالبات چای‌کاران گیلانی توسط دولت هستیم.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان چای‌کار با بدهی‌های سنگین و پرداخت نشدن مطالبات در آستانه نابودی هستند، افزود: چای‌کار گیلانی در شرایط تحریم، افزایش نرخ تورم و برخی گرانی‌ها،  شرمنده خانواده خود برای تامین معیشت بوده و با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌دارد.

جانشین سابق سپاه قدس گیلان، برطرف شدن مشکلات چای‌کاران را مورد تاکید قرار داد و افزود: ناامیدی از چای‌کاری در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی برازنده نیست.

وی تصریح کرد: چای‌کار گیلانی که از طبقه متوسط و قشر ضعیف جامعه است با بحران بی‌پولی و سردرگمی برای ادامه مسیر کشاورزی است.

علیزاده درباره قیمت پایین خرید برگ سبز چای و پرداخت نشدن مطالبات توسط دولت در زمان مشخص، خاطرنشان کرد: بهای برگ سبز چای با توجه به هزینه‌های تولید آن باید توسط نمایندگان چای‌کاران و دولت سنجیده شود تا پاسخگوی حداقل نیاز معیشتی خانواده‌های چای‌کار باشد.

وی با بیان اینکه دولت با مافیای چای مبارزه کند، تصریح کرد: مافیای چای در بی‌تدبیری مسئولان جولان می‌دهد.

این فعال سیاسی گیلان با اشاره به اینکه اصولگرایان استان پیگیر مشکلات مردم و به ویژه کشاورزان چای‌کار هستند، خاطرنشان کرد: مطالبات چای‌کاران گیلانی باید به‌زودی پرداخت شود.

علیزاده به اعمال نفوذ مافیای چای اشاره کرد و یادآور شد: مافیای چای از افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای جلوگیری کرده و اقدام به واردات غیرقانونی و قاچاق چای بی‌کیفیت خارجی به کشور می‌کند.

وی با انتقاد از روند تاخیر در پرداخت مطالبات چای‌کاران گیلانی، افزود: کوتاهی در این زمینه و پرداخت نشدن به‌موقع مطالبات چای‌کار تک محصولی گیلان که با تلاش بسیاری محصول خود را تولید و عرضه می‌کنند غیر قابل قبول و در شأن کشاورز پرتلاش گیلانی نیست.

این استاد دانشگاه از عملکرد مدیران استان و به ویژه سازمان چای انتقاد کرد و گفت: در حالی که کشاورز گیلانی در آستانه نابودی قرار دارد احساس می‌شود، سازمان چای در خواب پاییزی است و این سازمان باید پاسخگوی مشکلات کشاورزان باشد.

علیزاده با تصریح بر اینکه بخش‌ کشاورزی نسبت به دیگر بخش‌های تولیدی وابستگی کمتری به خارج دارد، ابراز کرد: چای‌کار می‌تواند نقش‌ موثری در تولید محصول و اشتغال مولد داشته باشد و باید با سیاستی سنجیده و پایدار و کشاورزمحور برای گسترش تولید چای و بهبود کیفیت آن اقدام شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.972 seconds.